Menü

Klinik Araştırmalar Etik Kurulu

"27.05.2023 tarih ve 32203 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren Beşeri Tıbbi Ürünlerin Klinik Araştırmaları Hakkında Yönetmeliğe istinaden Klinik Araştırmalar Etik Kurulumuzun asil ve yedek üyelerini içeren yeni yapısıyla kurulumu T.C. Sağlık Bakanlığı Türkiye İlaç ve Tıbbi Cihaz Kurumu (TİTCK) tarafından “İstanbul Atlas Üniversitesi Klinik Araştırmalar Etik Kurulu” adı ve “2025-KAEK-42” TİTCK kodu ile 20.03.2025 tarihinde onaylanmış olup faaliyetlerimize başlanmıştır."

Yapılacak başvuruların T.C. Sağlık Bakanlığı İlaç ve Tıbbi Cihaz Kurumu tarafından hazırlanan Araştırma Başvuruları Hakkında Kılavuz içerisinde belirtilen hükümlere uygun hazırlanması gerekmektedir.

1. BAŞVURU SÜRECİ:

Klinik Araştırmalar Etik Kurulumuz Türkiye Tıbbi Cihaz ve Tıbbi İlaç Kurumu tarafından kullanılan belgeler ile başvuru kabul etmektedir.  Başvuru dosyası Sağlık Bakanlığı Türkiye İlaç ve Tıbbi Cihaz Kurumu (TİTCK) tarafından Araştırma Başvuruları Hakkında İyi Klinik Uygulamaları Kılavuz hükümlerine uygun şekilde hazırlanmalıdır. Bu nedenle başvurudan önce Etik Kurullara Yapılan Klinik Araştırma Başvurularına İlişkin Kılavuzun incelenmesi büyük önem taşımaktadır.

2. BAŞVURU AŞAMALARI:

a. Başvurular; Klinik Araştırmalar Etik Kurul başvuru formları arasında yer alan kontrol listesi kısmında sıraya göre hazırlanıp form isimleri ile pdf şeklinde online kabul edilmektedir. ka.etik@atlas.edu.tr adresine başvurularınızı iletebilirsiniz.

(Evrakların tarafımıza ulaştığına dair teyit maili almanız önemlidir.)

  • Başvurunuz sorumlu araştırmacının mail adresi üzerinden iletilmelidir ve başvuru dosyasında yer alan tüm yardımcı araştırmacılar bilgi kısmına eklenmelidir.
  • Başvurunuzun konu kısmında KAEK İlk Başvuru Dosyası yazılmalıdır.
  • Bu şekilde iletilmeyen dosyalar dikkate alınmayacak ve toplantı gündemine eklenmeyecektir.

b. Belgeler Times New Roman karakteri ile,12 punto ve 1,5 satır aralığı şeklinde yazılmalıdır.

c. Toplantı gündeminde görüşülen dosyalar 10 gün içerisinde sonuçlanmaktadır. Kurul üyeleri tarafından revizyon yapılması uygun görülen ilgili kısımlar etik kurul birimine başvuruda bulunan araştırmacıya mail aracılığıyla iletilmektedir. Revizyonlar dosyada ilgili kısımların düzeltilip sarı renkle belirtilmesi ve hakeme yanıt niteliğinde dilekçe hazırlanması sonrasında etik kurul birimine 15 gün içerisinde tekrar teslim edilmelidir. Onaylanan çalışmaların karar yazıları 10 gün içerisinde imzalı olarak pdf formatında mail aracılığıyla iletilmektedir.

d. Etik Kurul başvurularının değerlendirilebilmesi/onaylanabilmesi için başvuru sahiplerinin web sayfasında belirtilen toplantı tarihlerini dikkate alarak, belirtilen son proje teslim tarihinde mesai bitimine kadar başvurularını eksiksiz olarak ka.etik@atlas.edu.tr adresine iletmeleri gerekmektedir. Tüm belgeleri eksiksiz olan başvurular o toplantının gündemine alınacaktır. Eksikleri olan başvurular, eksiklerini tamamlandıktan sonra bir sonraki toplantı gündemine alınacaktır.

e. Etik kurul başvuru dosyasındaki tüm belgelerin asılları talep edilmesi halinde Etik Kurula sunulmak üzere başvuru sahibi tarafından muhafaza edilmesi önerilmektedir.

f. Etik kurul toplantılarında görüşülen dosyaların karar yazılarının, Etik Kurul bürosundan takip edilmesi gerekmektedir.

3. BAŞVURU BELGELERİ:

a. Üst Yazı

Başvuru sahibi veya başvuru sahibi adına yetkili kişi(ler) tarafından imzalanarak başvuru dosyasına eklenir.

b. Başvuru Formu

Araştırma ilk başvuruları için aşağıda yer alan başvuru formu doldurulur ve yetkili kişi(ler) tarafından imzalanarak başvuru dosyasına eklenir.

c. İlgili Belgeler

İlk başvuruda sunulması gereken belgelerin kontrol edilebilmesi amacıyla Belge Kontrol Listesi dokümanı kullanılmalıdır.

Başvuru Kontrol Listesinde ve Başvuru Formlarında belirtilen gerekli dokümanlar sırasıyla başvuru dosyasına eklenir. Başvuru Kontrol Listesinde belirtilen taslak/destek dokümanlar aşağıdadır.

***Karar formu 7. sayfaya kadar başvuran kişi tarafından doldurularak Word formatında, diğer tüm belgelerin e-imza ya da ıslak imza formatında ka.etik@atlas.edu.tr adresine gönderilmesi gerekmektedir. 

4. KLİNİK ARAŞTIRMALAR ETİK KURULU BAŞVURU ÜCRETLERİ

Akademik amaçlı ve/veya uzmanlık tezi olarak yapılacak araştırmalar için Etik Kurul başvuru ücreti alınmaz.

Destekleyicisinin İstanbul Atlas Üniversitesi mensupları ve/veya devlet fonları (TÜBİTAK, DPT, Üniversite araştırma fonu vs. ) olduğu durumlarda başvuru ücreti alınmaz.

Destekleyicisinin İstanbul Atlas Üniversitesi mensupları ve/veya devlet fonları (TÜBİTAK, DPT, Üniversite araştırma fonu vs. ) olduğu durumlar dışındaki  her türlü  klinik araştırma başvurusu (ilk başvuru, bilgilendirme, protokol değişikliği vs.)  için başvuru ücreti alınmaz.

Başvuru ücretlerine ilgili dosyalar bölümünden ulaşabilirsiniz.

ETİK KURUL BAŞVURU ÜCRETLERİNİN YATIRILACAĞI IBAN NUMARASI: 

BANKA BİLGİLERİMİZ (TL)

ALICI ADI: İstanbul Atlas Üniversitesi
BANKA ADI: Yapı ve Kredi Bankası A.Ş.
ŞUBE: Ümraniye
PARA BİRİMİ: Türk Lirası
IBAN: TR430006701000000034844731
HESAP NUMARASI: 34844731

ÖNEMLİ: Başvuru Ücretini “Klinik Araştırmalar Etik Kurulu Değerlendirme Ücreti” adı altında (dekontta bu ibare yazmalı) yatırılması gerekmektedir. Ödemeyi yapan kişinin T.C. kimlik numarası ya da vergi numarası, adresi, telefonu, e-posta adresi tarafımıza bildirilmelidir.

Etik Kurulu Sekreteri

Fatma İrem KAYA
Dahili:1950
E-posta: ka.etik@atlas.edu.tr