Eğitim Amaçları:
Endüstri mühendisliğinin disiplinler arası etkileşimini anlayarak, bu alandaki özgün bilimsel araştırmalara dayalı tezlerin hazırlanması, bu tez konularında ulusal ve uluslararası dergi ve kitaplarda makale yayımlanması veya konferanslarda sunulması.
İş hayatında, endüstri mühendisliğinin yöntem ve araçları kullanılarak, etkin bir şekilde sistemlerin tasarlanması, uygulanması ve sürekli iyileştirme ile sürdürülebilir yapıların oluşturulması.
Endüstri Mühendisliği alanında, doktora programlarına kabul edilebilecek düzeyde yetkin mühendislerin yetiştirilmesi.
Program Çıktıları:
Endüstri Mühendisliği alanındaki çalışma konularının, diğer disiplinlerle nasıl etkileşimde bulunduğunu anlayabilme, bu alandaki bilgilerini derinleştirip uzmanlık seviyesinde geliştirebilme.
Endüstri Mühendisliği çalışma alanlarında kazandığı derin bilgi ve deneyimi uygulayarak, farklı alanlardan gelen bilgileri harmanlayıp yeni bilgiler üretebilme ve karşılaşılan problemleri araştırma yöntemleriyle çözme becerisi.
Endüstri Mühendisliği ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı, bilgi ve yetkinliklerini eleştirel bir perspektifle değerlendirip, öğrenme sürecini yönlendirerek, bağımsız bir şekilde uygulayıp, beklenmeyen karmaşık problemleri çözmek için yenilikçi stratejiler geliştirebilme ve liderlik yapabilme.
Endüstri Mühendisliği alanındaki güncel gelişmeleri ve kişisel çalışmalarını, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, ilgili bilgisayar yazılımlarını ve iletişim teknolojilerini kullanarak, sosyal ilişkileri eleştirel bir şekilde analiz ederek geliştirip, gerektiğinde değiştirebilme ve bunları yazılı, sözlü ve görsel olarak net bir biçimde aktarabilme.
Yabancı bir dili yeterli düzeyde kullanarak sözlü ve yazılı iletişimde bulunabilme, Endüstri Mühendisliği alanındaki çalışmalarını uluslararası platformlarda, yazılı, sözlü veya görsel olarak aktarabilme.
Endüstri Mühendisliği çalışma alanlarındaki verileri toplama, analiz etme, uygulama ve duyurma aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere dikkat ederek denetleyebilme, bu değerleri öğretme, ilgili strateji ve uygulama planları geliştirebilme ve sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme, öğrendiği bilgileri problem çözme ve uygulama becerileriyle disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.